poniedziałek, 6 czerwca 2016

Brownie z truskawkami i mleczną czekoladą


Sezon truskawkowy w pełni więc aktualnie wykorzystuje je do prawie wszystkich wypieków i deserów :). Najlepsze truskawki to te świeżo zerwane z krzaczka. Będąc u mamy mam do nich nieograniczony dostęp więc weekend nie mógł obejść się bez pysznego ciasta z truskawkami. To, że połączenie truskawek z czekoladą to jedno z najsmaczniejszych wiadomo nie od dziś. Dlatego kiedy natrafiłam w sieci na przepis na brownie z truskawkami musiałam go wypróbować. Długo obawiałam się pieczenia brownie jednak okazało się że to jedno z najprostszych, najszybszych i najlepszych ciast jakie zrobiłam i zjadłam ;). A z truskawkami smakuje obłędnie :). Wypróbujcie koniecznie :)

Składniki:
200g masła
200g posiekanej gorzkiej czekolady 
200g cukru
3 jajka
140g mąki
kilkanaście truskawek, umytych i pokrojonych na połówki
100g mlecznej lub deserowe grubo posiekanej czekolady


1. Piekarnik nagrzewamy do 160ºC, a formę prostokątną o wymiarach ok. 34x24 cm wykładamy papierem do pieczenia.
2. Masło rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu. Dodajemy posiekaną gorzką czekoladę i mieszamy do jej rozpuszczenia. Ściągamy z ognia.
3. Jajka ubijamy z cukrem do momentu powstanie delikatnej puszystej pianki. Ubijając na niskich obrotach dodajemy rozpuszczoną w maśle czekoladę.
4. Na koniec dodajemy mąkę i miksujemy do powstania gładkiej masy. Zajmie to tylko chwilę.
5. Ciasto wylewamy na przygotowaną blaszkę, na wierzchu układamy połówki truskawek i posypujemy mleczną czekoladą.
6. Pieczemy ok. 35 minut aż ciasto delikatnie urośnie.

Przepis pochodzi ze strony Kwestia Smaku z moimi małymi modyfikacjami.










1 komentarz:

Drukuj przepis