sobota, 19 listopada 2016

Ciasto z jabłkami i cynamonem


Jesień to czas kiedy jabłka smakują najlepiej. Ja aktualnie muszę zjeść conajmniej 2 dziennie :). No i oczywiście musiałam upiec ciasto z jabłkami. Wilgotne i aromatyczne, z dodatkiem rodzynek i idealnie pasującego do jabłek cynamonu. Idealne w jesienne dni. Polecam :)

Składniki:
4 jajka
250 g cukru trzcinowego
225 ml oleju
skórka starta z 1 cytryny
280 g mąki pszennej
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
30 g płatków owsianych
3 średniej wielkości jabłka
60 g rodzynek

Wykonanie:
1. Piekarnik rozgrzewamy do 160-170°C. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia i zakładamy obręcz. Boków niczym nie smarujemy.
2. Składniki powinny być w temperaturze pokojowej dlatego należy je przygotować odpowiednio wcześniej.
3. Jabłka obieramy i kroimy  drobną kostkę.
4. Mąkę mieszamy z proszkiem, sodą, cynamonem i płatkami.
5. Jajka ubijamy z cukrem do uzyskania jasnej, puszystej masy.
6. Cały czas ubijając, cienkim strumieniem wlewamy powoli olej.
7. Do ubitych jajek dodajemy suche składniki oraz rodzynki i krótko mieszamy. Pod koniec mieszania dodajemy jabłka.
8. Gotowe ciasto wylewamy do tortownicy. Z wierzchu możemy posypać dodatkowo cukrem trzcinowym.


Źródło przepisu: http://www.kwestiasmaku.com/przepis/ciasto-jablkowe%20 










2 komentarze:

  1. Wydaje mi się, że właśnie takie ciasto jest chyba najbardziej klasycznym ciastem, które każdy zna. Ja bardzo lubię robić je z przepisu od https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdyż jestem zdania, że właśnie ten przepis najbardziej mi odpowiada.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj przepis