piątek, 24 lipca 2015

Clafoutis z pomidorami, tymiankiem i pestkami dyni


Ze względu na upalną pogodę starałam się nie korzystać piekarnika chociaż było to dla mnie dość trudne :). Ponieważ temperatura nieco spadła postanowiłam go natychmiast wykorzystać. Efektem jest pyszny i szybki obiad lub kolacja :). Jeśli lubicie pomidory i naleśniki w wersji wytrawnej to z pewnością to danie przypadnie Wam do gustu. Smakuje świetnie zarówno ciepłe tuż po upieczeniu jak i na zimno kiedy już zupełnie wystygnie. Idealne dla fanów szybkich dań nie wymagających dużej ilości składników oraz zapasu czasu :). Miłego weekendu :)

Składniki:
120 g mąki pszennej
1 szklanka mleka
50 ml oliwy
400 g pomidorków koktajlowych
3 jajka
50 g startego sera żółtego
sól
pieprz
świeży tymianek
oregano
garść pestek z dyni
1 łyżka masła do wysmarowania formy + 2 łyżki mąki do jej obsypania


Piekarnik nagrzewamy do 180°C. Formę, najlepiej ceramiczną od tarty, smarujemy masłem i obsypujemy mąką. Na jej dnie układamy umyte pomidory, gałązki świeżego tymianku oraz połowę pestek dyni. W misce mieszamy razem mąkę, jajka, sól, pieprz oraz oregano. Następnie dwoma partiami dodajemy mleko oraz oliwę. Na końcu wsypujemy starty ser i dokładnie mieszamy. Masą zalewamy przygotowaną formę. Pieczemy ok. 30-40 minut. Przed podaniem lekko studzimy.

Źródło przepisu: "Moje gotowanie" Lipiec 2015 (nr 7)







3 komentarze:

Drukuj przepis